Hälsa & Aloe Vera

Alla inlägg under oktober 2012

Av Malin Nyborg - 22 oktober 2012 23:28

Lördag, var jag med min mamma på bakluckeloppis i Höllviken och handlade lite till mig och lite till Minna.

Det var mycket bra grejor. Efter jag och Minna varit där åkte vi till Rikkis föräldrarför vi passade på att tvätta där.    Jag, Rikki och Micke gick en sväng och tog en lunch på ett sushi ställe vid slottstaden. Det var så varmt den dagen också så vi satt faktiskt ute och åt. Mycket gott och mysigt.

Sen var det hem och laga stor kok och mysa med familjen min   


 

Mys Pys, I Love It

 


Söndag, vi skulle ha gäster och det var då Rikkis föräldrar och bror. Vi bjöd på mat och det var panerad torskfile med blomkoll och broccoli och vi gjorde en senaps sås till med en pressad lime på.

Mycket gott tyckte jag och dom andra hoppas jag.....

Till efterrätt var det citronfromage med en bärmix som jag hade mixat och hällt på och några hela bär på efter det. Vi hade det mycket trevligt och Susanne hade ju varit i Turkiet så hon ville ju såklart träffa sitt barnbarn och få en doss av henne.   


När dom hade åkt hem och kvällen var där så satte vi på säsong 1 av solsidan och började kolla på det, vi bara älskar det.


 


Måndag, idag har jag och Minna bara tagit det lungt för det har varit mycket i helgen för Minna och man ska nogg ta det lungt någon gång, så det blev idag. Men sen när Rikki kom hem så skulle vi ändå åka och veckohandla så det blev ju ändå någon som hände för henne. Hon fick ha på sig sin nya onepiece dräkt när vi skulle ditt...

När vi kom hem så skulle Rikki mata henne med gröt och sedan blev det buss vid matstolen, det tyckte Minna var riktigt roligt att hon skratta rejält när pappa var under henne och bakom henne och på sidorna.

Till och med jag satt och skrattade... hahaha

Mina älsklingar är dom   


Ja, det var lite kort fattat av vad jag gjort i helgen och i morgon e det powerwalk med grannen där nere till svågertorp och sedan ner till Höllviken och tvätta lite till och träffa lite fler folk.

Snart öppnar Emporia också och vi ska ditt på invigningen. Längtar sååååå....

Ja, jag ska sluta skriva nu.... :D

ses i morgon förhoppningsvis..


Godnatt och Puss och Kram



Av Malin Nyborg - 18 oktober 2012 12:31

Onsdag igår,

Jag var med Sophia och vi vandrade från Hököpinge till Vellinge med Minna och Tyson.

Det var ju så himla fint väder igår så vi tog oss en promenad.

När vi kom fram till Vellinge stannade vi på Mimmas och fikade och tog en varm kopp kaffe ute.

Det var kallt men vi ville sitta ute :D

Sen när vi var klara där så var det bara att promenera tillbaka igen. När vi kom hem till Sophia igen så tog vi en till varm kopp kaffe och det uppskattas när man har varit ute i kylan.



 


Sen när jag kommit hem var Rikki också hemma och han lagade en jätte god middag till oss.

Super god, jag kommer lägga upp receptet på den sen också.


 



Idag,

Jag ska bara ta det lungt idag för inatt somna jag inte för ens vid 03.00-03.30 ungefär för Minna gnällde helatiden. Inte likt henne men jag tror det kan vara tänder på gång. Stackars Rikki fick migrän så han gick och la sig på soffan. Men han e en kämpe för han jobbar idag ändå.

Så idag har jag kollat på ett nytt avsnitt av Hart of Dixie, kan vara en av dom bästa serierna jag sätt.


 


Fick hem reklam i brevlådan igår om nya Ford Focus och vi blev väldigt intresserade av kombin så det kanske blir att vi kollar på den idag eller i veckan kanske om vi har tid. Jag vill ju ha den så klart. Men det e mycket jag vill ha. :D hehe

Annars blir det väl bara en lugn dag för mig.


Puss och kram

Av Malin Nyborg - 16 oktober 2012 17:30

Idag var jag och Minna, Evelina och Sara på öppet hus. Trodde jag iallafall men det var tydligen Måndagar och Torsdagar. Detta var en som kostade men det va gratis att testa sån tur va.. Haha så pinsamt och dom sa inget för ens efter det va slut. Hehe

När vi kom ditt så lekte vi lite sen fick Minna och Evelina måla egna tavlor, det var väldigt roligt men det tyckte inte våra döttrar va lika kul som mig och Sara ?
Efter det var det sång stund och sen va det fika. Super kul och mysigt och alltid lika roligt att träffa Sara och Evelina. Men det får nogg bli på öppethus nästa gång.
Efter vi varit där var Minna helt slut och sov i nästan 2 tim i sträck och det e inte likt henne.

Skulle passa på att spela lite spel på datan medans hon sov men då va det något konstigt med datan så nu kan jag inte blogga där ifrån förens det e fixat och då blir det som detta inlägget tills dess. Men jag hoppas att det inte för något.

Efter hon sovit så åt jag lunch och då ville Minna ha mitt ägg och denna gången så smaka hon på det. :)
Bilderna kommer längre ner.
Nu är Rikki ute med Minna på en promenad med farbror Danne :)
Jag får passa på att ta det lungt och vila.

Bakluckeloppis bakom toppengallerian i Höllviken på Lördag kl 10.00-14.00
Jag ska ditt så vi kanske ses där.

Puss och kram

Av Malin Nyborg - 15 oktober 2012 23:06

Idag har det varit väldigt tråkigt väder men då får man hitta på saker istället.

Idag åkte jag och Minna ner till min Minnas mormor på jobb och hälsade på och åt lunch där sedan fick vi åka hem för vi skulle ju veckor handla idag när Rikki kom hem.

 

 

 

Och det gjorde vi men innan det så hade ju jag lovat att jag skulle göra mig medlem på gymet idag och vi åkte inom där innan vi skulle handla, men nör jag kom in var dom underbemanade så jag kunde inte göra mig medlem idag. Så jag ska se hur dom har öppet i morgon och då kan jag ju se om jag kan bli medlem för en gångs skull :D

Jag e helt taggad på att börja men det kommer hinder helatiden. När jag väl har det i handen ska jag försöka utnyttja det så gott det går.

 

Efter vi vecko handlade var vi rätt så slut för det blev så sent vi handlade.

Det kändes som jag hade gjort mycket idag men det e nogg för man städar helatiden också och har min älskade dotter <3

 

Imorgon ska jag till öppethus med Minna, Evelina och Sara. Det ska bli riktigt roligt. hoppas det kommer flera denna gången. Det e ju fika också undertiden. Super kul för jag va ju där förra veckan och testa så jag ska försöka att gå ditt så ofta jag kan och det e extra kul om Evelina och Sara e med också men vi ska nogg testa andra ställen också...

 

Jag får väl berätta mer i morgon hur det har gått med allt.

 

Godnatt!

Puss och Kram

Av Malin Nyborg - 14 oktober 2012 19:56

Med panering blir detta en fettare rätt. Vilket är bra eftersom torsken i sig är en mager fisk. Mandelmjöl fungerar utmärkt men du kan också prova sesamfrön, vallmofrön eller mixade solrosfrön.

 

     

 

4 Port

 

4 Filèer med torskrygg

1 ägg

1 dl mandelmjöl

salt och peppar

smör att steka med

2 stånd med broccoli eller så köper du fryst broccoli och går efter vad som står där.

3 msk olivolja

1-2 dl crème fraiche

2-3 msk dijonsenap

lime att pressa över fisken

 


Tina torsken om den e fryst.

Vispa upp ett ägg i djup tallrik. Lägg mandelmjöl, sallt och peppar i en annan djup tallrik. Vänd filèerna först i ägg och sedan i mandelmjölet.

Stek i rikligt med smöri ca 2 minuter på varje sida. Värmen ska vara lite högre än medelvärmen så att paneringen blir lite gyllene men inte för mörk.

Skär sedan av det nedersta på broccolin och dela den sedan på längden. Stammen är god om den inte är för tjock och känns den för grov så kan man skalla av det yttersta på stammen med en potatisskalare. Koka den precis mjuk och häll sedan av vattnet. Spola den eventuellt med lite kallt vatten och lägg den sedan i en skål. Ringla över oliovolja och strö över lite salt och peppar.

Blanda vrème fraiche med dijonsenap och smaka av med salt och peppar.

 

Detta kan vara en favorit för den e lite små lyxig och den går snabbt att göra och väldigt god.

Den får M M M M starka M av mig. Men vi använde fryst broccoli och det e nästan godare tycker jag och det e inte sämre än färsk broccoli.

Av Malin Nyborg - 14 oktober 2012 19:30

Hej,

Det börjar med Fredag då jag städade hos min Mamma och Pappa för att få lite extra pengar nu när man är mamma ledig. Det skadar ju aldrig.

Efter jag städat där så skulle jag träffa en av mina bästa kompisar och festa till det lite medans Minna och Rikki kollade på fotboll. Man känner sig alltid välkommen i den familjen, det e därför jag gillar dom också.

Vi hade det super kul som vanligt och det blev en sen natt :D

Tack så mycket för den dagen!!


 


<3 Super gulligt par överst och underst på bilden kommer super snygga bästisar <3


Lördag,

Då mådde jag ju inte jätte bra jag var super trött i kroppen och trött för jag inte hade sovit så mycket. Jag hade prommenerat hela natten efter min väska som jag glömde på puben som sen min underbara kusin hämtade så jag fick gå ditt och hämta den i mina super höga klacka skor i ös regn. Men det var faktiskt väldigt skönt. När jag hämtat min väska va det bara vägen hem jag skulle gå och då var jag helt slut i benen.   

Så det var mycket därför jag var slut på lördagen. Rikki och Minna kom och vi åt en super god mat och sen hem igen och sova gott.


Idag, Söndag.

Idag var jag och familjen i stan och träffade Minnas farfar och fikade på espresso house, efter fikan så tog vi en prommenad på stan och jag hittade världens snyggaste skor som jag vill ha (dom ärpå bilden nedanför) men dom kostade bara 14.500 så nu vet jag vad jag önskar mig i julklapp.Sen när farfar skulle åka iväg så gick vi vidare och kollade runt lite i butikerna.

När vi skulle gå tillbaka så tog vi en liten lunch på Subway också. Sen åkte vi hem och lagade en jätte god små lyxig middag som jag ska lägga upp receptet på snart.


Så det var lite smått om vad jag gjort i helgen, vill ju inte vara drygg. :D


 


Puss och kram


Av Malin Nyborg - 14 oktober 2012 17:17

Min favorit lunch


 


2 dl Keso

3-5 körsbärstomater

1 st Avokado

1/4 Gurka

salladskrydda


Börja med att hälla upp ca 2 dl Keso på tallriken, skär upp mellan 3-5 körsbärstomater.

Ta sedan 1/4 gurkbit och delar i små bitar. Skär upp Avokadon i små bitar och lägg allting på en liten tallrik och sedan krydda med salladskrydda. Man betsämmer ju lite själv hur mycket man vill ha av allt men detta passar mig bäst.


Den är god och lätt att göra och har man bråttom så e detta ett alternativ. Lycka till! Har ni några frågon om någonting så e det bara att fråga på, ingenting e dumt ;)

 

 


Av Malin Nyborg - 11 oktober 2012 21:16

Hallå ja!

 

Idag har jag och Minna varit på St: Mikaels kyrka på öppethus. Där sjöng vi barn låtar och träffade en massa andra mammor och barn i åldrar från 4 månader till 4 år kanske. Det va roligt och dom var så himla snälla och bjöd på fika också :D Det var verkligen inte svårt att prata med dom alla pratade med mig som om vi träffats för.

Sen efter fikan så lekte vi fritt, hehe...

 

 

 

Efter vi varit där så givk vi en promenad i det fina vädret och Minna var så klart jätte trött så hon somnade i vagnen. Sen va det hem och äta och kolla på mina serier som jag kollar på.

 

När Rikki kom hem så åkte vi direkt till Stadium och köpte vinter jacka till mig och jag e verkligen super nöjd, sp nu har jag vinter jacka och regn kläder nått år fram :D

Jag har fortfarande inte varit och gjort mig medlem på gymmet för jag har glömt pappert varje gång jag varit iväg och tänkt lämna det. Plus att dom har bemaning konstiga tider. Men jag lovar er trogna läsare att jag ska börja träna nästa vecka. Så ska vi se om jag kan hålla det men det ska jag göra bara för er och för mig själv så klart. :D

 

här kommer en Video på Minna när hon säger Pappa ;)

 


 

 

Puss och kram

Presentation


Malin e jag, 26år och e sambo med Rikki min pojkvän.
Vi har ett barn tillsammans som heter Minna och föddes 2012. Just nu jobbar jag med ett företag som heter Forever. Det innebär hälsa, Aloe Vera och Eco.
Det hetaste på marknaden just nu och hetare bli

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards