Hälsa & Aloe Vera

Alla inlägg under januari 2013

Av Malin Nyborg - 20 januari 2013 08:33

Hej svej!

Det va ett tag sedan jag skrev här, har tänkt skriva så ofta men jag har inte hunnit. Jag försöker att träna varje dag nu när jag äntligen blivit frisk. :D

Min dag handlar om att äta, jobba, träna och min familj och vänner.
Så det e fullt upp varje dag. Det e skönt.

Jag kan ju säga till er att även om jag inte kunnat träna som jag ska så har det ändå get resultat på mig. Men jag tänker inte säga ännu hur mycket utan det tar jag när det e slut :)

Jag kan rekommendera för er som
Vill lära er att äta rätt eller bara lära sig att äta för att må bra så kan jg rekommendera att testa gå med World of shape 1 månad testa. Jag gick ju med för att gå ner i vikt och köra sig äta. Jag tänkte en månad i mitt liv kan jag testa och lägga ner dessa pengar på. Det motiverade mig också eftersom jag e med och tävlar om pengar och resa. Jag tror inte att jag vinner men det motiverar mig och plus att det kostade pengar att vara med så det motiverade mig också.

Men jag måst erkänna att jag fuskat några gånger med maten tyvärr. Men jag kommer ju att fortsätta att ät och träna såhär helatiden sen.
Mitt mål e ju till Thailand resan.

Idag ska jag och Rikki och Minna iväg till Malmömässan och träffa mina föräldrar för dom har fått i present av oss att gå och se Tutankhamun. Så efter jobb ska vi direkt ditt och sen blir det hem till oss och käkar. Ska bli mysigt. Om jag hinner blir det träning ikväll. :)

Ps. -8 idag när jag körde till jobb.. Kallt!!!


Puss och kram

Av Malin Nyborg - 10 januari 2013 14:27

Hej svej!

Idag innan jag skulle gå och jobba så kom Hailey & Tobbe på besök. Hailey och Minna satt och lekte och Minna skulle hela tiden resa sig upp vid bordet och tv:n. ?
Vi snackade mycket om Thailand resan och kollade på bilder och videos från när vi va där över songkran (nyårsafton, vatten festival), jag tyckte nogg det va roligast att titta på det ? hehe.
Sen var jag tyvärr tvungen att åka till jobb, men jag hade gärna följt med till Leos lekland. Får väl göra det en annan gång. Här kommer en bild på bästisarna också.

Puss och kram

Av Malin Nyborg - 9 januari 2013 16:30

Heeeeeej!! ?

Jag mår mycket bättre men e fortfarande döv i höger öra och har förkylningen kvar. Men jag dricker c-vitamin varje dag nu så vi hoppas att det hjälper för jag kan ju fortfarande inte träna. ?
Men jag äter maten iallafall och jag har nogg förlorat någon cm.
Men jag äter nogg för lite känns det som. Jag får nogg kolla upp det. Men jag ska försöka börja träna nästa vecka på månag igen och då får jag ju börja från grunden igen för att komma igång och jag hinner ju inte träna lika mycket som dom andra i programmet så jag kommer nogg inte vinna tävlingen men jag ger inte upp jag ska försöka mitt bästa ändå.
Jag har jobbat sen sist jag skrev här och det får bli lite slarvigt skrivande eftersom jag gör det på mobilen. Jag har varit dålig på att ta bilder så jag får ta någon fin bild på någon god kaka på jobb.

Jag har även träffas Emma och Sara pch Elliot och söta Maja i månades efter jobb. Det va verkligen super kul att ses och träffa Maja för första gången, hon charmade mig till 1000. Helt underbar och underhållande tös. Elliot hade vuxit sen sist jag såg honom, så himla go! ??
Ja, vi får snart ses igen.

Jag längtar verkligen tills jag får träna igen, känns som ett beroende man har. Om man tänker efter så är 1 timme inte så mycket varje dag att träna och man mår bättre och man blir slim. Ååhh vad jag längtar tills jag blir det.. Jaja, jag har mitt mål som jag kör efter. ?

Jag ska försöka att blogga imorgon också. Jag får väl göra något intressant så jag kan locka hit er för att läsa. Om ni vill att jag ska skriva om något speciellt så säg till så gör jag det eller om ni har några frågor.

Puss och kram

Av Malin Nyborg - 9 januari 2013 16:30

Heeeeeej!! ?

Jag mår mycket bättre men e fortfarande döv i höger öra och har förkylningen kvar. Men jag dricker c-vitamin varje dag nu så vi hoppas att det hjälper för jag kan ju fortfarande inte träna. ?
Men jag äter maten iallafall och jag har nogg förlorat någon cm.
Men jag äter nogg för lite känns det som. Jag får nogg kolla upp det. Men jag ska försöka börja träna nästa vecka på månag igen och då får jag ju börja från grunden igen för att komma igång och jag hinner ju inte träna lika mycket som dom andra i programmet så jag kommer nogg inte vinna tävlingen men jag ger inte upp jag ska försöka mitt bästa ändå.
Jag har jobbat sen sist jag skrev här och det får bli lite slarvigt skrivande eftersom jag gör det på mobilen. Jag har varit dålig på att ta bilder så jag får ta någon fin bild på någon god kaka på jobb.

Jag har även träffas Emma och Sara pch Elliot och söta Maja i månades efter jobb. Det va verkligen super kul att ses och träffa Maja för första gången, hon charmade mig till 1000. Helt underbar och underhållande tös. Elliot hade vuxit sen sist jag såg honom, så himla go! ??
Ja, vi får snart ses igen.

Jag längtar verkligen tills jag får träna igen, känns som ett beroende man har. Om man tänker efter så är 1 timme inte så mycket varje dag att träna och man mår bättre och man blir slim. Ååhh vad jag längtar tills jag blir det.. Jaja, jag har mitt mål som jag kör efter. ?

Jag ska försöka att blogga imorgon också. Jag får väl göra något intressant så jag kan locka hit er för att läsa. Om ni vill att jag ska skriva om något speciellt så säg till så gör jag det eller om ni har några frågor.

Puss och kram

Av Malin Nyborg - 6 januari 2013 22:26

Forfarande sjuk men jag jobbade idag, jag har fått lock på höger öra också så jag har inte hört nått på det örat på hela dagen. ? Så man har sagt - Va? Mycket idag. ??
Efter jobbet var det hem och träffa min älskade dotter och Rikkis föräldrar och självklart Rikki ?
Jag har faktiskt inte så mycket att berätta idag.
Jag ångade mitt huvud nu innan jag skulle gå och lägga mig så nu e näsan nästan tom. ?
Jag har tagit droppar i örat och hoppas att det ska bli bättre till i morgon.
Imorgon efter jobb ska jag träffa Sara och Emma och deras söta barn. Hoppas jag mår ännu bättre i morgon.

Godnatt och håll tummarna för mig att jag blir helt frisk snart.
Puss och kram

Av Malin Nyborg - 6 januari 2013 01:27

Hej!
Jag har tyvärr inte skrivit något på grund av att jag blev sjuk igen och denna gången blev jag sängliggandes halva dagen. Och idag kände jag mig bättre så jag kände att jag kan jobba imorgon men nu känns det värre igen men jag får jobba ändå för jag behöver pengarna mm.
Jag e förkyld och kallsvettas hela tiden när jag anstränger mig och min hosta har blivit värre och jag hör dåligt på örat också. ( som jag klagar ) så blir det när man e sjuk för 4:e gången.

Ja och jag kan ju inte träna nu när jag e sjuk igen men jag kan hålla mig till kosten iallafall. ? Än så länge har jag inte ätit eller druckit något med socker i. Jag ska bli av med det suget tänkte jag. Det e jobbigt när andra äter gott runt om mig än så länge och att jag måste ha med mig mat överallt för att jag inte ska slänga i mig något som jag inte ska ha.
Mm det tar tid att lära sig men det börjat komma igång nu.

Idag sover även Minna borta idag hos sin farmor och farfar. Jag Saknar henne väldigt mycket. ?

Jag hoppas att jag blir frisk till nästa vecka så jag kan börja träna igen.

Jag meddelar vidare hur det går och hur jag mår. Lite då och då.

Det va inte mycket positivt i detta inlägget, det e inte likt mig så jag får väl säga att Minna här börjat resa sig mot stolar, tv bänk och soffa nu. Jag lägger in några bilder på henne tänkte jag. Så det blir lite positivt iallafall ?

Hoppas ni får har haft en trevlig helg iallafall.
Puss och kram

Av Malin Nyborg - 3 januari 2013 22:43

Idag gick jag upp halv 6 för att förbereda frukost,mellanmål och lunch inför jobb. Jag hade gjort det mesta dagen innan. Men sen va det iväg och jobba första gången efter mammaledigheten på riktigt nu.
Det gick jätte bra, det va roligt att träffa kunderna och arbetskompisarna.

Efter jobb var det direkt till träningen och träna igen, än så länge håller jag det. Efter träningen så var det hem och äta och sen till Tobbe och Sandra och träffa dom och söta Hailey. Minna skulle få låna en lära gå vagn av dom och lite andra roliga saker.

Själv så mådde jag inte så bra eftersom jag sov så dåligt i natt och upp tidigt och kände mig inte helt kry.
Sen var det hem igen och käka middag och mysa med familjen och kolla på film men jag somnade till i soffan då vi fick gå in och lägga oss istället. ?

Idag fick vi även bokat flygbiljetterna till Thailand, en månad ska vi vara borta. ?

Godnatt, hoppas jag blir frisk i morgon.
Puss och kram ???

Av Malin Nyborg - 1 januari 2013 20:35

Hej!


Ja, mycket har hänt på kort tid, Jul, varit sjuka, Minna har varit på barnsjukhuset för första gången (tur så va det inget alvarligt), ett nytt år. Så nu har jag gått igenom den förra månaden så kort jag kunde.

Nu nytt år och jag ska testa något nytt att utsätta min kropp för.



Jag ska tappa centimeter i midjan på 30 dagar och hur mycket vet jag inte det e det vi ska se.

Ny kost ännu en gång också, jag ska börja väga mat och äta var tredje timme.

Sen får vi se vad som händer.

Ville bara fresta er lite med information :D


Jag ska ju börja jobba igen nu i veckan, det ska bli väldigt roligt och man e lite pirrig eftersom det va ett tag sen men jag hoppas att det ska gå bra.

Sen e det bara 3 månader tillls vi åker till Thailand, tyvärr så hände det en brand olycka just där vi ska vara i Thailand på nyår.

Det var en raket som åkte in i en restaurangs tak och det e ju halm tak, så det började brinna direkt och spredd sig snabbt så det var flera restauranger längs stranden som brann ner till grunden. Jag tycker så synd om dom Thailändarna som hade dom för dom e så fattiga och dom har inget annat.

Jag läste att det var en som hade en son som dog i en bilolycka veckan innan denna branden och nu brann hennes restaurang ner också. Så himla hemskt. Jag hoppas jag kan hjälpa dom när jag kommer ner iallafall om det behövs då.


Hoppas att ni haft det lika roligt som jag har haft under nyårs helgen.


God fortsättning allihopa!!


Puss och Kram

Presentation


Malin e jag, 26år och e sambo med Rikki min pojkvän.
Vi har ett barn tillsammans som heter Minna och föddes 2012. Just nu jobbar jag med ett företag som heter Forever. Det innebär hälsa, Aloe Vera och Eco.
Det hetaste på marknaden just nu och hetare bli

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards