Hälsa & Aloe Vera

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Malin Nyborg - 10 oktober 2012 21:06

Broccoligratäng med bacon

 


 

 

4 Port

500g fryst Broccoli

1 pkt Bacon

2 ägg

3 dl (300g) riven ost

1 dl vispgrädde

salt och peppar

 


Du börjar med sätta ugenen på 225 grader sedan kokar man broccolin enligt vad som står på förpackningen. När det är klart så häller du det i en form.

Sedan klipper du eller delar du baconen i bitar och steker dom krispiga. När dom e klara så sprider du ut dom över broccolin. När du gjort det så tar du en skål och häller i 2 ägg och 1dl vispgrädde och salt och peppar och vispar ihopa det och sedan häller du det över broccolin. Sedan lägger du ut riven ost över hela formen så du täcker nästan allt. In i ugnen i ca 10-15 min så att osten får lite brun färg sen e det klart att äta. Om man vill kan man ha lite körsbärstomater och gurka till om man vill.

 


Jag använde 4 ägg istället och 2 dl vispgrädda för jag tyckte att det blev för lite sås i min form så jag bara ökade lite extra, men det blev jätte gott. Jag tyckte detta var väldigt lätt att göra och väldigt gott så den får M M M M av mig. jag kan rekommendera den om man vill göra nått enkelt men gott.

Lycka till!!!

Av Malin Nyborg - 10 oktober 2012 20:37

Hej,


Tisdag


Igår var jag hemma nästan heladagen eftersom det va sånt himmla tråkigt väder, det blåste och regnade.

Så jag hade det mysigt med Minna istället.

Men senare på dagen när Rikki kom hem åkte jag ner till min kära vän Nicole och hälsade på.

Det var alltid lika roligt att träffa henne och hennes familj :)

Först var vi hos dom och sen så stack vi till Nama för att hälsa på Jonathan och Micke. Mycket trevligt att träffa dom med.

Sen var det hem och sova.

 

 

 

Onsdag

 


Idag har jag övat Minna på att ligga på mage för att lära sig att krypa och det e inte långt ifrån.

Sen fick hon leka med saken som lyste också, man måste ju få belöning för det också och det tyckte hon va skit roligt. Senare gick vi till Stadium, jag skulle hitta vinter jacka och regnställ. Jag hittade många fina jackor så det får vänta men jag köpte regnstället som jag tagit bild på mig med, skit snygg.

Efter vi varit där så gick vi hem i det fina höst vädret och sen kom då kära farmor och hälsade på för att få en dos av Minna innan hon ska åka till Turkiet i veckan. Dom hade det roligt och mysigt som vanligt.

Jag lagade även en ny maträtt som jag ska lägga in idag också som varv helt okej, lätt att göra och god.

Nu ska jag kolla på efterlyst och se vem man nu ska jaga :D Man blir så frustrerad av att se vad männiksor kan göra. Som dom som knivhugger en kille och låter han ligga och dö och få se att han försöker att komma upp men klarar inte det och allt hamnar på film. Man blir så ledsen. Jävla människor.  Stackars familjen.

 

 

   

 

Puss och Kram


Presentation


Malin e jag, 26år och e sambo med Rikki min pojkvän.
Vi har ett barn tillsammans som heter Minna och föddes 2012. Just nu jobbar jag med ett företag som heter Forever. Det innebär hälsa, Aloe Vera och Eco.
Det hetaste på marknaden just nu och hetare bli

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards