Hälsa & Aloe Vera

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Malin Nyborg - 11 september 2012 18:35

Omelett med brie

 


3 ägg

2 msk vispgrädde

1 liten gul lök

ett par skivor brieost

2 msk smör

salt och peppar

spenat

körsbärstomater

olivolja

 

 

 


Jag börjar alltid med att förbereda allting innan jag börjar lagga den.


Skära löken i små bitar och sen fräsa den i smör.Vispa ihopa äggen, vispgrädden , salt och peppar.

Sedan häller du över smeten på löken i kastrullen och sänker värmen till medel.

Omletten är klar när äggstanningen stannat men fortfarande är lite krämig på ytan.

skär ett par skivor av osten och lägg på ena halvan. Sedan viken du omletten på mitten och låter den glida över på tallriken. Lägg sedan på spenat salladen och dela körsbärtomaterna på mitten och ha till spenaten och lite olivolja på det.


 


Så här blev min omelett när den var klar


 


Den får M M M av mig för den e väldigt mäktig men väldigt god också, salladen gör att den blir lite fräshare i smaken så det gör inget om man tar lite mer sallad.


Lycka till!!

Av Malin Nyborg - 11 september 2012 18:02

Fredag


På fredag åkte jag ner till mina föräldrar och lämnade Minna där medans vi skulle iväg och se på Cabaret Moulin på tangopalatset i Malmö. Vi beställde biljetter med mat.

Maten var riktigt god och efterrätten också.

Detta är då en Dragshow som har humor, dans och sång. Det va riktigt roligt att vara med för första gången och jag kan rekommendera detta till alla för jag kommer att åka ditt flera gånger.   

Hade mycket trevligt sällskap, det gör också en hel del så jag tackar alla som var med mig där .

 

 

 

Lördag


Lördag åkte vi på en liten marknad som jag inte kommer ihåg vad den heter men den va på drottningtorg, tror jag den hette. Vi mötte upp Danne och Rikkis föräldrar. Vi handlade valnötsbröd och en honung med citron smak. ( Jätte god )

Efter vi varit där så åkte jag och Danne och Rikki och hämtade Emelie sen åkte vi och såg Drag race i Malmö, det inga dåliga motorer det :D Riktigt snabbt går det också. Medans vi va där va Minna hos Farmor och Farfar.

 

 

 

Söndag


På Söndag va det kalas hos Rikkis pappa som fyllde år och det var god mat där som vanligt :D

När vi hade varit och firat honom åkte vi hem och tog det lungt och kollade film MIB 3, den kan jag rekommendera till dom som sätt 1 och 2 för det va bra.

 

 

Presentation


Malin e jag, 26år och e sambo med Rikki min pojkvän.
Vi har ett barn tillsammans som heter Minna och föddes 2012. Just nu jobbar jag med ett företag som heter Forever. Det innebär hälsa, Aloe Vera och Eco.
Det hetaste på marknaden just nu och hetare bli

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards